ASIAKASPALVELU

Myynnin sähköposti

myynti@aadesign.fi

Asiakaspalvelun sähköposti

asiakaspalvelu@aadesign.fi

Puhelin

050 573 4779

Tilatessasi tuotteet sinulla on valittavissa kaksi toimitustapaa nouto ja kotiinkuljetus. Voit valita toimitustavan ostoskorista. 

Tuotteiden toimitusaika on arviolta 7-20 arkipäivää riippuen toimitustavasta. Voitte valita toimitustavan kassalla ennen maksamista. Saatte tilauksen jälkeen toimitusaika-arvion sähköpostiinne, jonka jälkeen sinulla on vielä mahdollisuus muuttaa tilausta.

Saat sähköpostiin tilauksen seurantanumeron, jonka avulla voit seurata tilausta.

NOUTO

Nouto varastolta on maksutonta.

  • Tilauksen voi noutaa Tuusulan varastosta osoitteesta Högberginhaara 10, 04360 Tuusula
  • Tuusulan varasto on auki arkipäivisin 7:00-23:00.
  • Varastoamme hallinnoi Logitri Oy.

KOTIINKULJETUS

Kotiinkuljetus on 15€ – 65€ riippuen tilauksen suuruudesta. Näet toimituskulun kassalla ennen tilauksen maksua.

  • Tilauksen kotiinkuljetuksen hinta riippuu tilauksen suuruudesta. Näet toimituskulun ostoskorista. 
  • Kuljetusliike on aina yhteydessä ennen toimitusta ja sopii toimitusajan etukäteen.

Palautus

  • Kaikilla tuotteillamme on 100 päivän palautusoikeus
  • Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen.
  • Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.
  • Tuotteen pitää olla käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseen.
  • Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita ovat esim. mittojen mukaan tehdyt tuotteet.
  • Palautamme tuotteiden hinnan kun olemme vastaanottaneet tuotteen varastollemme. Tuotteiden toimituskulua ei palauteta.

Alta löydät kolme vaihtoehtoa palautukselle.

1. Varastolle tehtävä palautus

Voit tehdä palautuksen Tuusulan varastolle maksutta.

  1. Lähetä sähköposti osoitteeseen asiakaspalvelu@aadesign.fi
  2. Kirjoita sähköpostiin tilasunumero ja palautuksen syy.
  3. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena alkuperäispakkaukseen.
  4. Asiakaspalvelu ilmoittaa kun tuotteen voi palauttaa.
  5. Palauta tuote varastollemme osoitteeseen Högberginhaara 10, 04360 Tuusula. Varastoamme hallinnoi Logitri Oy. Varasto on auki arkisin 7:00 – 23:00.
  6. Tarkistamme tuotteen kunnon ja teemme hyvityksen tuotteiden hinnasta.

Hyvitys palautuksesta tehdään viipymättä. Verkkokauppatilauksien palautus tehdään Klarnan kautta. Klarna palauttaa rahat 1-3 pankkipäivän kuluessa.

2. Tuotteen vienti matkahuollon pisteeseen

Palautuskulu matkahuollon kautta on 49€. 

  1. Lähetä sähköposti osoitteeseen asiakaspalvelu@aadesign.fi
  2. Kirjoita sähköpostiin että haluatte tehdä palautuksen matkahuollon kautta. Lisää sähköpostiin tilasunumero ja palautuksen syy.
  3. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena alkuperäispakkaukseen.
  4. Asiakaspalvelu ilmoittaa palautusnumeron sähköpostilla.
  5. Vie paketti Matkahuoltoon ja ilmoita asiakaspalvelusta saatu palautusnumero. Matkahuolto tulostaa pakkaukseen rahtikirjan.
  6. Tuotteiden palauduttua varastollemme, tarkistamme niiden kunnon ja teemme hyvityksen.

Hyvitys palautuksesta tehdään viipymättä. Verkkokauppatilauksien palautus tehdään Klarnan kautta. Klarna palauttaa rahat 1-3 pankkipäivän kuluessa.

 

3. Tuotteen nouto kotoa

Tuotteiden palautus noutamalla tuote kotoa 89€. (Vaatii tulostimen)

  1. Lähetä sähköposti osoitteeseen asiakaspalvelu@aadesign.fi
  2. Kirjoita sähköpostiin että haluatte tehdä palautuksen koti noutona. Lisää sähköpostiin tilasunumero ja palautuksen syy.
  3. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena alkuperäispakkaukseen.
  4. Asiakaspalvelu lähettää rahtikirjan sähköpostiin.
  5. Teippaa rahtikirja tuotepakettiin.
  6. Kuljetusliike on yhteydessä ja sopii paketille noutoajan.
  7. Tuotteiden palauduttua varastollemme, tarkistamme niiden kunnon ja teemme hyvityksen.

Hyvitys palautuksesta tehdään viipymättä. Verkkokauppatilauksien palautus tehdään Klarnan kautta. Klarna palauttaa rahat 1-3 pankkipäivän kuluessa.

Reklamaatio 

Kun vastaanotat tilauksen, tarkasta paketti ulkoisesti kuljetusliikkeen edustajan läsnäollessa.

Mikäli toimitettu paketti on vaurioitunut, pyydä kuljetusliikkeen edustajaa merkitsemään vaurio rahtikirjaan. 

Avaa paketti ja tarkista että toimitetut tuotteet ovat ehjiä ja muutoin virheettömiä. Varmista myös, että toimitus sisältää kaikki tilaamasi tuotteet.

Reklamoi virheellisestä tuotteesta alla olevan ohjeen mukaisesti.

  1. Lähetä sähköposti osoitteeseen asiakaspalvelu@aadesign.fi
  2. Kerro sähköpostiin reklamaation syy ja tilausnumero.
  3. Lisää sähköpostiin kuva reklamaation kohteesta.
  4. Asiakaspalvelu vastaa reklamaatioon 1-2 arkipäivän sisällä.

A&A Designilla on ensisijaisesti oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe tai toimittaa tilalle virheetön tuote. A&A Design vastaa tuotteen virheestä kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti yksin tai yhdessä tuotteen valmistajan tai maahantuojan kanssa.

A&A Design ei vastaa 

  • Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista
  • Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa
  • Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi istuimen kuluminen tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen lakkapinnan himmenemisestä käytön takia.

Klarnan maksutavat

Maksa heti

  • Voit maksaa ostoksesi turvallisesti kaikkien yleisimpien pankkien verkkopankkitunnuksilla.

Maksa myöhemmin

  • Laskulla 14 vuorokautta korotonta maksuaikaa.
    • Lasku lähetetään tilausvaiheessa ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen, täytä siis tiedot huolella!
    • Et voi tilata tuotteita laskuun silloin, kun tilaat tuotteet jollekin toiselle tai olet muutoin antanut toimitusosoitteeksi jonkun muun kuin väestörekisterissä olevan osoitteesi.
    • Klarna-laskun ehdot ovat saatavilla täällä.
  • Maksa myöhemmin (Kampanjalasku 3,99€): jos oston yhteydessä on tarjottu mahdollisuutta pidennettyyn 1–3 kuukauden maksuaikaan aloitusmaksua vastaan (esim. “Osta nyt, maksa 4. Toukokuuta”), voit maksaa ostokset kampanjalaskun ehtojen mukaisesti.

Pilko maksu eriin.

    • Joustava erämaksu: voit maksaa ostoksesi joustavasti kuukausierissä, joiden suuruus on vähintään 1/24 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5,00 EUR mukaan lukien korko jäljellä olevalle velalle). Voit aina halutessasi maksaa laskun loppusumman myös kerralla pois.
    • Kiinteä erämaksu: voit valita kassalla eri kuukausierävaihtoehdoista. Erät pienenevät kuukausittain sitä mukaa, kun maksamatta oleva luottosumma pienenee.

Lisätietoa laskulla ja erämaksulla maksamisesta:

Klarna erämaksun kuvaus

  • Tarkemmat joustavan erämaksun, kiinteän erämaksun ja kampanjalaskun vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot ja kk-maksu esimerkit löydät täältä.
  • Tehdäksesi ostoksia Klarnan laskulla tai erämaksulla sinun tulee olla vähintään 18-vuotias.
  • Täysi-ikäiset asiakkaat voivat hakea Klarnalta luottoa ostoksen rahoittamiseksi. Voit siis maksaa tilauksesi osissa, kun valitset maksutavaksi Klarnan erämaksun.
  • Valitessasi ensimmäistä kertaa maksutavaksi Klarnan joustavan erämaksun tai kampanjalaskun (esim. Osta nyt, maksa helmikuussa) Klarna Oy avaa sinulle tilauksen yhteydessä tilin ja lähettää postitse luottosopimuksen, joka sinun tulee allekirjoittaa ja lähettää Klarna Oy:lle.
  • Kaikki Klarnan erämaksulla tekemäsi ostokset yhdistyvät automaattisesti samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle, myös silloin kun maksat Klarnan erämaksulla muissa verkkokaupoissa asioidessasi. Saat kuukausittain siis vain yhden laskun, jossa on tilausmäärästä huolimatta vain yksi laskutuslisä. Kuukausittainen lasku lähetetään sinulle joka kuun puolessa välissä. Kirjautumalla Klarnan sivuille voit itse valita, haluatko vastaanottaa laskusi sähköpostilla vai postitse. Kun olet maksanut laskun loppusumman, tili sulkeutuu automaattisesti.
  • Klarnan yleiset luottosopimusehdot
  • Klarnan laskua ja erämaksua koskevissa kysymyksissä kehotamme olemaan suoraa yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun.
  • > Kirjaudu Klarna-asiakastilillesi

Palvelun tuottaa Klarna Bank AB:n (julk.) (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi)

Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.

rna

UKK – Usein Kysytyt Kysymykset

  1. Kuinka pitkä toimituaika tuotteella on?  – Arvio toimitusajasta on 7-20 arkipäivää. Saatte tilausvahvistuksen jälkeen tarkennetun toimitusajan, jonka jälkeen voitte vielä tehdä muutoksia tilaukseen.  
  2. Voiko tuotteen nähdä jossain ja kokeilla? – Valitettavasti meillä on vain verkkokauppa, jonka vuoksi tuotteita ei voi nähdä livenä. Kaikilla tuotteilla on 100 päivän palautusoikeus. Tuotteen voi tilata nähtäville kuluitta noutamalla ja palauttamalla se itse varastolle. Lue lisää kohdasta “Toimitustavat” sekä “Palautus”.
  3. Tilasin tuotteen verkkokaupasta. En saanut vahvistus tilauksesta sähköpostiin? – On mahdollista että, tilausvahvistus on mennyt sähköpostinne roskapostiin. Mikäli ette löydä vahvistusta roskapostista, niin olkaa meihin yhteydessä sähköpostilla asiakaspalvelu@aadesign.fi.

  4. Mitä kotiinkuljetus maksaa? – Kotiinkuljetuksen hinnan näette ostoskorissa ennen maksamista. Lue lisää hinta-arviosta ja toimitustavoista kohdasta “Toimitustavat”.

  5. Saako kauttanne tilattua tuotteita, joita ei löydy verkkokaupastanne, mutta joiden tuotemerkkiä kuitenkin myytte? – Kyllä saa. Lähetä tuotetiedot meille osoitteeseen myynti@aadesign.fi, niin olemme teihin yhteydessä.

  6. Onko huonekaluilla takuuta? – Kaikilla tuotteilla on kuluttajansuojalain määrittämä yhden vuoden takuu. Tuotteilla on oltava käyttötarkoitukseensa sopivia ja kestettävä normaalissa käytössä. 

Voimassa 1.1.2021 alkaen

A&A Design verkkokaupan sopimusehdot

1. Yleistä sopimusehdoista

Näitä Tanrik Oy:n aputoiminimellä A&A Design verkkokaupan (jäljempänä ”Verkkokauppa”) sopimusehtoja (jäljempänä ”Ehdot”) sovelletaan verkkosivujen www.aadesign.fi välityksellä ostettavien tuotteiden kauppaan Tanrik Oy:n (”A&A Design”) ja kuluttaja-asiakkaan (”Asiakas”) välillä.

2. Palveluntarjoa ja asiakaspalvelu

Tanrik Oy

Kaarlenkatu 12 A 21, 00530, Helsinki

Y-tunnus: 1489191-6

Puhelin: 050 573 4779 

Asiakaspalvelu: asiakaspalvelu@aadesign.fi.

Palautukset: asiakaspalvelu@aadesign.fi

3. Verkkokaupassa asiointi

Verkkokaupassa voivat asioida kaikki vähintään 18-vuotiaat henkilöt, joilla on toimiva sähköpostiosoite ja jotka tilaavat tuotteita Manner-Suomessa sijaitseviin toimitusosoitteisiin. Muualle eurooppaan tilatessa tilaus tulee tehdä sähköpostitse.

Asiakkaan tulee antaa itsestään oikeat tiedot asioidessaan Verkkokaupassa. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viivytyksettä A&A Designille.

4.  Tuotteiden tilaaminen

Tuote tilataan valitsemalla Verkkokaupan valikoimasta tuote. Asiakkaan valitsemat tuotteet lisätään Asiakkaan ostoskoriin, missä valitaan tuotteille halutut tilausmäärät (ehdotuksena aina 1 kappale) . Ostoskorista voi myös poistaa tuotteita ennen tilauksen vahvistamista ja maksua. Verkkokaupan tekniset järjestelmät tarkistavat ostoskoriin valittujen tuotteiden saatavuuden automaattisesti aina, kun Asiakas käy ostoskori-sivulla. On mahdollista, että ostoskorissa näkyvä tuotteen saatavuus muuttuu vielä ennen maksutapahtumaa.

Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas lähettää tilauksensa Verkkokaupassa (katso kuitenkin Kuluttaja-asiakkaiden osalta kohta ”Peruuttamisoikeus”). Asiakasta kehotetaan tarkistamaan tilauksensa sisältö huolellisesti ennen tilauksen vahvistamista. Asiakas ymmärtää ja hyväksyy, että tilaukseen liittyy maksuvelvollisuus.

A&A Design lähettää asiakkaalle tilausvahvistuksen Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Asiakkaan velvollisuutena on tarkistaa, että tilausvahvistus vastaa sisällöltään Asiakkaan tilausta.

A&A Designilla on oikeus olla hyväksymättä tilausta. Tilaus sitoo A&A Designia, kun A&A Design on toimittanut Asiakkaalle tilausvahvistuksen jälkeen sähköpostin jossa todetaan tilaus käsitellyksi (katso tarkemmin kohta ”Vahvistus tehdystä sopimuksesta”). A&A Design saattaa olla hyväksymättä tilausta esimerkiksi sen vuoksi, ettei tuotetta tai sitä korvaavaa tuotetta ole enää saatavilla. 

5.  Hinnat

Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan. Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan, sopimusvahvistuksesta ilmenevän hinnan perusteella. Jos Verkkokauppaan on tullut virheellinen hinta, hinta ei sido A&A Designia, mikäli Asiakas on tiennyt tai hänen olisi pitänyt tietää hinnan olevan virheellinen.

Hinnat ilmoitetaan euroissa (EUR) ja ne sisältävät arvolisäveron. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimitus- ja käsittelykuluja, vaan ne ilmoitetaan erikseen sekä välittömästi tilauksen yhteydessä että tilauksesta Asiakkaalle lähetettävässä vahvistuksessa.

6. Maksutavat

A&A Designin verkkokaupassa maksat helposti ja turvallisesti Klarna Checkoutilla, miten ja milloin itse haluat. Sinun ei tarvitse maksaa ennen kuin olet vastaanottanut tilauksesi, eikä kirjoittaa kortin numeroa tai salasanaa ostoksia tehdessäsi. Halutessasi voit tietenkin maksaa myös kortilla tai suoraan verkkopankistasi.

Maksa heti – kortti- ja verkkopankkimaksut

  • Verkkopankit: Danske Bank, Nordea, Aktia, Osuuspankki, Säästöpankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, OmaSP, Lähitapiola ja S-Pankki.
  • Luottokortit ja maksukortit: Visa, Visa Electron, American Express ja MasterCard.

Pilko maksut – Kiinteä erämaksu (6 – 36 kk)

  • A&A Design tarjoaa sinulle Klarnan kiinteät erämaksut erikoisehdoilla. Maksat vain designista, ilman kuluja ja korkoja.
  • 6 ja 12 kk kiinteät erämaksut ilman korkoa ja kuluja.
  • Saat ostoksillesi halutessasi täysin kulutonta ja korotonta maksuaikaa, 6 kk yli 100 € ostoksiin tai 12 kk yli 500 € ostoksiin.
  • 24 ja 36kk erämaksu on mahdollista saada kaikkiin yli 1000 € ostoihin. 24 ja 36 kk kiinteät erämaksut 3.99% lainakorolla tai Klarnan standardikuluttajaehdoin, lue lisää tästä. Tarkista tarjotut ehdot kassalla.

Luottokortit

Lisäksi kassalta löytyy mahdollisuus maksaa luottokortillasi niin sanotusti anonyymisti, jolloin ostoksen tiedot eivät näy esimerkiksi Klarnan sovelluksessa. Tunnistat tämän maksutavan siitä, että maksutavan perässä ei ole Klarna logoa, etkä voi tallentaa korttitietojasi seuraavaa kertaa varten.

Maksa myöhemmin – 14 vrk lasku

  • Turvallinen ja helppo maksutapa
  • Saat tilaamasi tuotteet heti ennen maksua
  • Maksuaikaa 14 vuorokautta
  • Saat laskun sähköpostiisi, kun tilaus on toimitettu
  • Kirjaudu tästä tai Klarnan sovelluksen kautta, jotta voit nähdä ja hallita kaikkia laskujasi. Voit esimerkiksi maksaa yhdellä klikkauksella tai pidentää maksuaikaa.

Maksa myöhemmin – kampanjat

  • Saat ostoksellesi pidemmän takaisinmaksuajan Klarnan ehtojen mukaisesti, 4,99 € aloitusmaksulla.
  • esim. “Osta nyt, maksa x-kuussa.”

Pilko maksut – Klarna Tili, joustava erämaksu

  • Maksa omassa tahdissasi
  • Voit kerätä ostoksia Klarna Tilille useammasta verkkokaupasta yhdelle laskulle
  • Katso tarkemmat ehdot täältä.

7.  Tuotteiden saatavuus

A&A Design pyrkii siihen, että saatavilla olevista tuotteista olisi Verkkokaupassa ajantasaiset ja oikeat tiedot, mutta ei kuitenkaan voi taata tietojen virheettömyyttä, eikä myytävien tuotteiden saatavuutta tai riittävyyttä. Tiettyjä tuotteita valmistetaan vain rajallinen määrä tai tuote saattaa muutoin olla tilapäisesti loppuunmyyty.

Mikäli tilauksen vastaanottamisen jälkeen käy ilmi, että tilattu tuote on loppunut tilapäisesti tai pysyvästi järjestelmän mahdollistettua tilauksen tekemisen, A&A Design ilmoittaa tästä Asiakkaalle viivytyksettä Asiakkaan ilmoittamia yhteystietoja käyttäen.

Mikäli tilattua tuotetta ei ole lainkaan saatavilla A&A Design sitoutuu hyvittämään Asiakkaalle tilatusta tuotteesta jo maksetun hinnan täysimääräisesti, ja kaupan katsotaan purkautuneen kyseisen tuotteen osalta. A&A Designin asiakaspalvelu ottaa tällaisessa tilanteessa Asiakkaaseen yhteyttä, ja Asiakkaalla on halutessaan mahdollisuus pitää kauppa voimassa ja hyväksyä pidempi toimitusaika tai korvaavan tuotteen toimittaminen.  

8.  Vahvistus tehdystä sopimuksesta

Kun A&A Design on tarkistanut ja hyväksynyt tilauksen, lähettää A&A Design vahvistuksen tilauksen käsittelystä Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Tilausvahvistus ei sido A&A Designia toimittamaan tilausta.

9.  Tuotteiden toimitus

Asiakas voi valita tuotteiden toimitustavaksi joko noudon tilauksen A&A Designin varastosta tai kotiinkuljetuksen. A&A Designin varastoa hallinnoi Logitri Oy. Tuusulan varastosta osoitteesta Högberginhaara 10, 04360 Tuusula. Kuljettajat eivät kanna lähetyksiä sisälle asuntoon poikkeustilanteen aikana. Näin vähennetään molemminpuolista altistumisen riskiä. Vastaanottajan kanssa sovitaan toimituksesta puhelimitse ennen jakelua ja kerrotaan, että tilaus jätetään asiakkaan asunnon oven eteen, mutta ei tuoda sitä sisälle asuntoon. Kuljettaja soittaa ovikelloa ja asettaa paketin oven eteen. Kuljettaja odottaa muutaman metrin päässä, kunnes asiakas vastaanottaa lähetyksen. Vastaanottajalta ei myöskään pyydetä allekirjoitusta, vaan toimitus kirjataan järjestelmään kuljettajan toimesta. Kuljettajat eivät myöskään käsittele vastaanottajan henkilöllisyystodistusta tai puhelinta.

Ennen varsinaista toimitusta kuljetusliike on yhteydessä Asiakkaaseen (kaksi soittoyritystä) tarkemman jakelu ajan sopimiseksi. Tämän vuoksi Asiakkaan tulee antaa yhteystietojensa yhteydessä myös puhelinnumero, josta Asiakas voidaan varmimmin tavoittaa. Jos Asiakasta ei tavoiteta puhelimitse, niin kuljetusliike ei voi sopia toimitusaikaa.

Tuotteiden toimitusaika riippuu tuotteen saatavuudesta ja toimituksen määränpäästä. Tuotteiden toimitusaika vaihtelee ja se vahvistetaan sopimusvahvistuksessa. Mikäli tilaus sisältää tuotteita, joilla on eripituinen toimitusaika, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti. 

Tuotteen noutamatta jättäminen toimitus paikaksi valitusta varastosta silloin, kun Asiakas ei ole tehnyt nimenomaista peruuttamisilmoitusta, katsotaan tilauksen peruuttamiseksi.

Jos Asiakas ei nouda toimitettua tuotetta määräajassa valitsemastaan varastosta, eikä nimenomaisesti ilmoita tuotteen peruuttamisesta 30 päivän kuluessa toimitusilmoituksen saatuaan, Asiakkaan katsotaan peruuttaneen tilauksen. Tällöin A&A Design on oikeutettu perimään Asiakkaalta 10,00 euron suuruisen käsittelymaksun. A&A Design on oikeutettu kuittaamaan edellä mainitut kustannukset Asiakkaalle hyvitettävistä, Asiakkaalta saaduista maksusuorituksista ennen maksusuoritusten palauttamista Asiakkaalle.

10.  Toimituksen viivästyminen

Jos tuotteiden toimittaminen viivästyy arvioidusta ajankohdasta, A&A Design pyrkii ilmoittamaan viivästyksestä Asiakkaalle käyttäen Asiakkaan ilmoittamaa sähköpostia ja antamaan Asiakkaalle uuden arvion tuotteen toimitusajankohdasta.

Asiakkaalla on oikeus vedota tuotteiden toimittamisen viivästymisestä johtuviin kuluttajansuojalain mukaisiin oikeuksiinsa. A&A Design ei kuitenkaan vastaa viivästyksestä, jos kuljetus viivästyy tai tilausta ei voida lainkaan toimittaa Asiakkaasta johtuvasta syystä (esim. Asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot, Asiakas ei ole ilmoittanut yhteystietojensa muuttumisesta tai Asiakas ei ole paikalla sovittuna tuotteiden toimittamisajankohtana eikä häntä tavoiteta).

11.  Tuotteiden tarkastaminen, reklamaatiot ja virhevastuu

Kun Asiakas on vastaanottanut toimituksen, Asiakkaan tulee viipymättä tarkistaa, että toimitetut tuotteet ovat ehjiä ja muutoin virheettömiä. Asiakkaan tulee myös varmistaa, että toimitus sisältää kaikki Asiakkaan tilaamat tuotteet.

Toimitusta koskeva tarkastus on hyvä tehdä kuljetusliikkeen edustajan läsnä ollessa. Mikäli toimitettu tuote on vaurioitunut kuljetuksen yhteydessä, tulee Asiakkaan pyytää kuljetusliikkeen edustajaa tekemään asiasta vahinkoilmoituksen eli merkinnän vauriosta allekirjoituksineen rahtikirjaan. Tämän lisäksi Asiakkaan tulee olla yhteydessä A&A Designiin alla mainitulla tavalla. 

Jos Asiakas havaitsee toimituksen tai tuotteen olevan muutoin virheellinen, Asiakkaan tulee viivytyksettä virheen havaittuaan ja viimeistään 30 vuorokauden kuluessa ilmoittaa virheestä A&A Designin asiakaspalveluun sähköpostilla (asiakaspalvelu@aadesign.fi).

Jos tuote on vahingoittunut kuljetuksen aikana, tulee ottaa valokuvat sekä pakkauksesta että tuotteesta. Kuvat ja lisätiedot tulee lähettää mahdollisimman pian asiakaspalveluumme osoitteeseen asiakaspalvelu@aadesign.fi. Vahingoittunut kuljetuspakkaus tulee säilyttää niin kauan, kunnes reklamaatio on käsitelty. 

Mikäli toimituksessa tai tuotteessa vahvistetaan olevan virhe, A&A Designilla on ensisijaisesti oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe tai toimittaa tilalle virheetön tuote. A&A Design vastaa tuotteen virheestä kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti yksin tai yhdessä tuotteen valmistajan tai maahantuojan kanssa.

12.  Takuu

Tuotteisiin saattaa liittyä takuu, mikäli tuotteen valmistaja on sellaisen antanut. Takuuehdot ovat valmistajan määrittelemät. Takuu ei ole A&A Designin myöntämä eikä A&A Design vastaa valmistajan antaman takuun perusteella virheestä, josta A&A Design ei muuten kuluttajansuojalain 5 luvun nojalla olisi vastuussa.

13.  Palautusoikeus

Yleistä palautusoikeudesta

Asiakkaalla on oikeus syytä ilmoittamatta palauttaa Verkkokaupasta ostamansa käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa oleva tuote 1000 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta ilmoittamalla siitä A&A Designille. Asiakkaan tulee tehdä palautusilmoitus viimeistään 100 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautusilmoitus voidaan tehdä  sähköpostitse asiakaspalvelu@aadesign.fi. Tuotteiden palautuksen voi tehdä kolmella eri tavalla. 1. Viemällä paketti A&A Designin varastoon 2. Viemällä paketti Matkahuoltoon 3. DHL noutaa paketin kotoa. Lisää tietoa palautuksesta löydät täältä: aadesign.fi/kauppa/asiakaspalvelu.

Kun Asiakas on vastaanottanut tuotteen, hänen on pidettävä se olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on A&A Designilla oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka.

Vuodevaatteet (tyynyt, peitteet, patjat sekä niiden suojat, lakanat ja tyynyliinat) sekä pyyhkeet ovat hygieniatuotteita ja ne tulee palauttaa avaamattomissa, alkuperäisissä pakkauksissa.

Asiakkaalla ei ole kuitenkaan lainkaan oikeutta peruuttaa ns. räätälöityä tuotetta eli tuotetta, joka valmistetaan tai jota muunnellaan Asiakkaan yksilöllisten tarpeiden ja toivomusten mukaisesti. Palautettava tuote ei ole alkuperäisessä kunnossa, tai pakkaus ei vastaa alkuperäistä. Tuote on kasattu ja asennettu.

Jos Asiakas peruuttaa kaupan, sen liitännäinen luottosopimus peruuntuu ilman toimenpiteitä. 

Tuotteiden ja rahojen palauttaminen

Asiakkaan tulee palauttaa peruuttamansa tuote kaikkien osineen, varusteineen ja lisävarusteineen alkuperäisessä pakkauksessaan viivytyksettä ja viimeistään 100 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen lähettämisestä. Kaikki peruutettavan tuotteen mukana seuranneet kaupanpäälliset tulee myös palauttaa.

A&A Design ei vastaa peruutettujen tuotteiden palautuskustannuksista, kun tuotteet ovat käyttämättömiä ja alkuperäispakkaukseen pakattuja.

A&A Design hyvittää Asiakkaalle peruutettujen tuotteiden arvon ilman peruutettujen tuotteiden toimituskustannukset sitä maksutapaa käyttäen, jolla Asiakas on maksanut tuotteen.

A&A Design suorittaa vastaanottamiensa maksusuoritusten palautuksen viivytyksettä ja kuitenkin viimeistään 30 päivän kuluessa Asiakkaan peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta. A&A Designilla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes A&A Design on saanut tuotteen takaisin tai kunnes Asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin. Asiakkaalle ei aiheudu kustannuksia maksusuoritusten palauttamisesta.

Mikäli Asiakas peruuttaa tuotteen tilauksen, Asiakkaalle hyvitetään tuotteesta Asiakkaan maksama hinta, vaikka tuotteen hinta olisi myöhemmin muuttunut.

14.  Ylivoimainen este

A&A Design ei vastaa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu A&A Designin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessakin tilanteessa A&A Design pyrkii kuitenkin palvelemaan Asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla.

15.  Henkilötietojen käsittely ja evästeet

A&A Design käsittelee henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löytyy A&A Designin asiakkuuteen ja muuhun asialliseen yhteyteen perustuvan rekisterin rekisteriselosteesta.

Lisäksi verkkokaupassa hyödynnetään evästeitä, joiden käyttöä on kuvattu tarkemmin A&A Designin Verkkopalvelun käyttöehdoissa.

16.  Ehtojen muuttaminen

A&A Design pidättää oikeuden muuttaa näitä Ehtoja harkintansa mukaan ilmoittamalla siitä kotisivujensa www.aadesign.fi välityksellä. Ehtojen muutokset tulevat voimaan, kun niistä on ilmoitettu. Asiakkaan asiointia Verkkokaupassa Ehtojen muuttamisen jälkeen pidetään vahvistuksensa siitä, että Asiakas hyväksyy Ehtoihin tehdyt muutokset.

17.  Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

Näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintasäännöksiä.

Mikäli osapuolten välille syntyy tästä sopimuksesta tai sen soveltamisesta erimielisyyttä, osapuolet pyrkivät ratkaisemaan erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluin. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa sovinnolliseen neuvottelutulokseen, erimielisyys ratkaistaan Espoon käräjäoikeudessa Suomessa. Kuluttaja-asiakas voi kuitenkin viedä riidan kotipaikkansa yleisen alioikeuden tai kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Tässä tietosuojaselosteessa kuvataan, miten Tanrik Oy aputoiminimellä A&A Design (”A&A Design”) käsittelee asiakkaidensa (jäljempänä myös ”rekisteröity”) henkilötietoja. A&A Design on koska tahansa oikeus päivittää tätä tietosuojaselostetta tarpeelliseksi katsomallaan tavalla ja tiedottaa tehdyistä olennaisista muutoksista rekisteröityjä. 

Rekisterinpitäjä

Tanrik Oy

Y-tunnus: 1489191-6

Kaarlenkatu 12 A 21, 00530, Helsinki

Rekisteriasioiden yhteystiedot

Tanrik Oy

1489191-6

Kaarlenkatu 12 A 21, 00530, Helsinki

Puhelin: 050 573 4779

Sähköposti: asiakaspalvelu@aadesign.fi

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja käsittelyperuste

Asiakasrekisteriin sisältyvien tietojen henkilötietojen käsittely perustuu A&A Designin ja sen tytäryhtiöiden oikeutettuun etuun ja asiakassuhteeseen. Tietojen käsittely on tarpeen asiakkuuksien hoitamiseksi, liiketoiminnan kehittämiseksi, paremman asiakaskokemuksen varmistamiseksi kaikissa kanavissa ja markkinointiviestinnän hoitamiseksi. Asiakkaan suostumuksella, siltä osin kun suostumus tarvitaan, rekisteriä käytetään myös uutiskirjeiden, tapahtumakutsujen ja tiedotteiden lähettämistä varten.

Rekisterin tietosisältö

Asiakasrekisteriin tallennetaan vähintään ne asiakkaan tiedot, jotka asiakas on antanut uutiskirjeen tilaamisen tai oston yhteydessä. Rekisteriin tallennetaan myös käyttäjän itsensä tai A&A Designin lisäämät tai päivittämät tiedot. 

Rekisterissä voidaan käsitellä seuraavia tietoja:

  • Etu- ja sukunimi/-nimet, sukupuoli, syntymäaika, asiointikieli
  • Yhteystiedot: laskutusosoite, toimitusosoite, puhelinnumerot, sähköpostiosoitteet
  • Yrityksen nimi ja Y-tunnus (jos kyseessä yritys)
  • Markkinointilupaan liittyvät tiedot: lupa tai kielto
  • Ostoihin liittyvät tiedot: asiakasnumero, ajankohdat, tilatut tuotteet ja palvelut, toimitustapa, tieto maksutavasta*, reklamaatiot ja muu asiakasviestintä
  • Nousukausirahoituksen luottohakemus tallennetaan ja arkistoidaan kirjanpitolain vaatimusten mukaisesti
  • Asiakkaan tilinumero (vain tilanteissa, joissa asiakkaalle tarvitsee palauttaa rahaa tilille)
  • Markkinointiin liittyvät tiedot: kuten kohdistetut toimenpiteet ja osallistumistiedot kilpailuihin ja tapahtumiin
  • Rekisteröidyn itse ilmoittamat ja palveluiden käytöstä pääteltävät tiedot ja kiinnostuksen kohteet
  • Käyttäjätunnus ja salasana A&A Designin sähköisiin palveluihin

* A&A Design ei ikinä tallenna pankkitunnusten, maksu- tai luottokorttien henkilökohtaisia tunnuksia tai tietoja.

Säännönmukaiset tietolähteet

Rekisteröityä koskevia tietoja kerätään pääasiallisesti rekisteröidyltä itseltään, A&A Designin järjestelmistä ja palveluista, joita rekisteröity käyttää sekä erilaisten markkinointitoimenpiteiden yhteydessä. Tietoja voidaan myös kerätä ja päivittää yhteistyökumppaneiden rekistereistä sekä henkilötietoja koskevia palveluja tarjoavilta viranomaisilta ja yrityksiltä.

Tietojen säännönmukaiset luovutukset

Asiakasrekisterin tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille, pois lukien seuraavat poikkeukset: viranomaisille lainsäädännön edellyttämällä tavalla tai yritysjärjestelyiden yhteydessä, mikäli A&A Design myy tai järjestelee liiketoimintaansa. A&A Design hyödyntää liiketoiminnassaan myös yhteistyökumppaneita ja tarvittaessa väliaikaisesti siirtää tietoturvallisesti asiakasrekisterin tietoja prosessoitavaksi, ja näissä tapauksissa kolmannen osapuolen haltuun siirretyt tiedot tuhotaan asianmukaisesti. Yhteistyökumppanit käsittelevät tietoja aina A&A Designin lukuun, eikä niille muodostu omaa henkilörekisteriä luovutetuista tiedoista. 

Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle

Tietoja ei pääsääntöisesti siirretä Euroopan unionin jäsenvaltioiden alueen tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle, ellei se ole henkilötietojen käsittelyn tarkoituksien tai tietojen käsittelyn teknisen toteuttamisen kannalta tarpeellista, jolloin tietojen siirrossa noudatetaan henkilötietolainsäädännön vaatimuksia.

Henkilötietojen säilytysaika

A&A Design käsittelee rekisteröityjen henkilötietoja asiakassuhteen ajan tai uutiskirjeen tilauksen tai muun palvelun voimassaolon ajan. Tietoja voidaan säilyttää myös lainsäädännön nimenomaisesti edellyttämä tai lakisääteisten tai sopimusvelvoitteiden toteuttamisesta johtuva pidempi aika perustuen esimerkiksi takuuvelvoitteisiin. 

Rekisterin suojauksen periaatteet

Asiakasrekisteriä säilytetään järjestelmissä, jotka ovat suojattu henkilökohtaisilla salasanoilla ja palomuurein asianmukaisesti tietoturva-alan yleisten periaatteiden mukaisesti. Manuaalisesti käsiteltävät aineistot sijaitsevat tiloissa, joihin vain asianomaisilla on pääsy. Asiakasrekisteriin on pääsy vain niillä A&A Designin työntekijöillä, joiden työtehtävä tätä edellyttää. 

Rekisteröidyn oikeudet

Rekisteröidyllä on oikeus henkilökohtaiseen erityiseen tilanteeseen liittyvällä perusteella koska tahansa vastustaa henkilötietojensa käsittelyä. Jos rekisteröity vastustaa henkilötietojensa käsittelyä, se johtaa siihen, ettei A&A Design välttämättä voi tarjota palveluitaan rekisteröidylle.

Lisäksi rekisteröidyllä on soveltuvan tietosuojalainsäädännön mukaisesti koska tahansa oikeus:

  • saada pääsy henkilötietoihinsa;
  • vaatia epätarkkojen ja virheellisten henkilötietojensa oikaisemista tai täydentämistä;
  • vaatia henkilötietojensa poistamista;
  • saada henkilötietonsa sähköisessä muodossa ja oikeus siirtää ne toiselle rekisterinpitäjälle lainsäädännön asettamien edellytysten täyttyessä; ja
  • vaatia henkilötietojensa käsittelyn rajoittamista.

Rekisteröidyn on tehtävä oikeuksiensa toteuttamista koskeva pyyntö yllä määritellylle yhteyshenkilölle. A&A Design voi kieltäytyä rekisteröidyn pyynnön toteuttamisesta tietosuojalainsäädännön mukaisella perusteella.

Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle 

Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus toimivaltaiselle valvontaviranomaiselle, jos hän katsoo A&A Designin käsitelleen henkilötietoja tietosuojalainsäädännön vastaisesti.

Covid-19 päivitys

22.12.2020 Ison-Britannian ja Irlannin maantiepikakuljetukset keskeytetään toistaiseksi. Tämä saattaa vaikuttaa tiettyjen tuotteiden toimitukseen. Ilmoitamme sähköpostitse mikäli tämä vaikuttaa tilaamanne tuotteeseen.

1